Wanneer een magazine van een goed doel op de mat valt, is dat voor ons een aangename verrassing. Tenminste, als het blad leuk en/of interessant is om te lezen. Op een prettige manier is er dan een balans gevonden tussen de communicatiedoelen van de organisatie en de eigenschappen van de lezer.
Een mooi voorbeeld is het laatste nummer van Omarmen dat vorige week bij ons op de mat viel. Alweer het derde magazine dat we met Red een Kind mochten maken. Bij de eerste editie verzorgden we het grafisch concept, de vormgeving, de vertaalslag, druk en verzending, en hadden we een sturende rol bij het creëren van het inhoudelijk concept.
Voor nummer drie bouwden we samen voort op het eerste concept en maakte Red een Kind zelf de keuzes voor de redactionele inhoud. Superleuk om te zien dat dit weer zo goed is gelukt! In Omarmen staan mooie verhalen van bevlogen mensen uit Nederland, zoals predikantenechtpaar Westerkamp en radio-dj Wietze de Jager. Daarnaast zijn er mooie portretten van mensen die worden ondersteund door Red een Kind. Ze worden prachtig in hun kracht gezet: herkenbaar en menselijk, en daardoor interessant en verbindend.