Marketingondersteuning voor uitgevers

De marketing van publiekstijdschriften is een uniek specialisme waarin wij kunnen ondersteunen. Met het uitbouwen van bestaande titels en met het lanceren van een nieuw tijdschrift hebben we jarenlange ervaring. Bij het opstellen van marketingplannen gaan we gestructureerd en doelgericht te werk. We brengen allereerst de doelen, identiteit en eigenschappen van de uitgever en de titel in beeld, om vervolgens de (potentiële) lezersgroep te analyseren.

Wanneer nodig plannen we eerst een lezersonderzoek in om nog specifieker de eigenschappen van de lezers helder te krijgen. Een dergelijk onderzoek kan zowel kwalitatief (bijvoorbeeld panelgesprekken of persoonlijke interviews) of kwantitatief (vragenlijsten) van aard zijn. Als het gaat om het in beeld brengen van het leesgedrag kiezen we doorgaans voor kwalitatief onderzoek. In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, zorgt kwalitatief onderzoek inhoudelijk voor de meeste leerpunten om het blad te verbeteren. Wanneer we op zoek zijn naar de eigenschappen van de lezer – zoals leeftijd, woonplaats, gezinssamenstelling en interesses – of wanneer het noodzakelijk is een groot aantal lezers te bereiken, kiezen we voor kwantitatief onderzoek. Beide onderzoeken worden uitgevoerd door ervaren bladenmakers met een wetenschappelijke achtergrond in sociaal en evaluatief onderzoek.

Met het einddoel voor ogen definiëren we subdoelen, communicatieboodschappen om die doelen te behalen én de kanalen om ze te uiten. Onze meest gebruikte strategie bij abonneewerving is om vanuit bekendheid met het blad, door bijvoorbeeld proefnummers, losse verkoop en vervolgens proefabonnementen, mensen te motiveren een doorlopend abonnement af te sluiten. Kortom: we creëren een “trechter/funnel” en werken stap voor stap toe naar uw doel. Zowel online als offline kanalen zetten we hiervoor in. We gaan op zoek naar de meest effectieve manier van werving voor uw specifieke titel.

U kunt ervoor kiezen om zelf met het marketingplan aan de slag te gaan of om deze geheel door ons te laten uitvoeren. We kunnen u helpen uw website te verbeteren, zowel op het vlak van content als conversie. Ook kunnen we de online en offline communicatiemiddelen (zoals advertenties) ontwikkelen en laten produceren. En zoekt u naar een goed telemarketingbureau? Wij kennen er een heel aantal en kunnen u helpen het bureau te vinden dat bij u past.

BEKIJK AL ONZE DIENSTEN ›

Bekijk meer #updates / View All Posts

Restyle en bladconcept – De Hoop Magazine

| BladenMakers | No Comments
De Hoop, De vrienden van De Hoop en BladenMakers sloegen dit jaar de handen ineen om het relatiemagazine compleet te vernieuwen. In diverse scrum-sessies volgden we de Design Sprint methode...

Woord en Daad verrekijker

| BladenMakers | No Comments
Weer een nieuw nummer voor Verrekijker! Een super leuk magazine voor gebruik in de klas én voor thuis. Meer zien? ›

Woord en Daad WereldDelen

| BladenMakers | No Comments
WereldDelen is het donateursmagazine van Woord en Daad. Als ruim vier jaar maken wij dit magazine op. Zo ook dit najaar! Meer zien? ›

Woord en Daad Intercom

| BladenMakers | No Comments
Om vrijwilligers te informeren en enthousiast te maken maakt Woord een Daad twee keer per jaar de uitgave Intercom. Ook dit jaar mochten we dit magazine maken. Meer zien? ›