Marketingondersteuning voor uitgevers

De marketing van publiekstijdschriften is een uniek specialisme waarin wij kunnen ondersteunen. Met het uitbouwen van bestaande titels en met het lanceren van een nieuw tijdschrift hebben we jarenlange ervaring. Bij het opstellen van marketingplannen gaan we gestructureerd en doelgericht te werk. We brengen allereerst de doelen, identiteit en eigenschappen van de uitgever en de titel in beeld, om vervolgens de (potentiële) lezersgroep te analyseren.

Wanneer nodig plannen we eerst een lezersonderzoek in om nog specifieker de eigenschappen van de lezers helder te krijgen. Een dergelijk onderzoek kan zowel kwalitatief (bijvoorbeeld panelgesprekken of persoonlijke interviews) of kwantitatief (vragenlijsten) van aard zijn. Als het gaat om het in beeld brengen van het leesgedrag kiezen we doorgaans voor kwalitatief onderzoek. In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, zorgt kwalitatief onderzoek inhoudelijk voor de meeste leerpunten om het blad te verbeteren. Wanneer we op zoek zijn naar de eigenschappen van de lezer – zoals leeftijd, woonplaats, gezinssamenstelling en interesses – of wanneer het noodzakelijk is een groot aantal lezers te bereiken, kiezen we voor kwantitatief onderzoek. Beide onderzoeken worden uitgevoerd door ervaren bladenmakers met een wetenschappelijke achtergrond in sociaal en evaluatief onderzoek.

Met het einddoel voor ogen definiëren we subdoelen, communicatieboodschappen om die doelen te behalen én de kanalen om ze te uiten. Onze meest gebruikte strategie bij abonneewerving is om vanuit bekendheid met het blad, door bijvoorbeeld proefnummers, losse verkoop en vervolgens proefabonnementen, mensen te motiveren een doorlopend abonnement af te sluiten. Kortom: we creëren een “trechter/funnel” en werken stap voor stap toe naar uw doel. Zowel online als offline kanalen zetten we hiervoor in. We gaan op zoek naar de meest effectieve manier van werving voor uw specifieke titel.

U kunt ervoor kiezen om zelf met het marketingplan aan de slag te gaan of om deze geheel door ons te laten uitvoeren. We kunnen u helpen uw website te verbeteren, zowel op het vlak van content als conversie. Ook kunnen we de online en offline communicatiemiddelen (zoals advertenties) ontwikkelen en laten produceren. En zoekt u naar een goed telemarketingbureau? Wij kennen er een heel aantal en kunnen u helpen het bureau te vinden dat bij u past.

BEKIJK AL ONZE DIENSTEN ›

Bekijk meer #updates / View All Posts

Pocketboekje: Tuintherapie brengt tot bloei

| BladenMakers | No Comments
Eleos is geen onbekende voor ons. We maken al een aantal jaar met veel plezier het magazine Eleoscript voor hen. Afgelopen voorjaar kwam ze met een leuke opdracht bij ons:...

Dorcas sponsorbox

| BladenMakers | No Comments
Hoe verwelkom je nieuwe sponsors van een granny of kind op een leuke manier? Dat was de vraag die Dorcas bezighield. Ons antwoord was een bewaarbox met een gepersonaliseerd magazine,...

Dorcas jaarverslag 2020

| BladenMakers | No Comments
Dorcas heeft sinds begin 2021 een nieuwe huisstijl. Het jaarverslag mocht daarop aangepast worden en BladenMakers mocht daarvoor een passend ontwerp maken. We hebben gezocht naar een combinatie van de...

Restyle kinderkrant van de Paulus

| BladenMakers | No Comments
De kinderkrant van Paulus werd in een nieuw jasje gestoken. Een aansprekend ontwerp voor kinderen, dat helemaal past bij deze tijd. Meer zien? ›