Marketingondersteuning voor uitgevers

De marketing van publiekstijdschriften is een uniek specialisme waarin wij kunnen ondersteunen. Met het uitbouwen van bestaande titels en met het lanceren van een nieuw tijdschrift hebben we jarenlange ervaring. Bij het opstellen van marketingplannen gaan we gestructureerd en doelgericht te werk. We brengen allereerst de doelen, identiteit en eigenschappen van de uitgever en de titel in beeld, om vervolgens de (potentiële) lezersgroep te analyseren.

Wanneer nodig plannen we eerst een lezersonderzoek in om nog specifieker de eigenschappen van de lezers helder te krijgen. Een dergelijk onderzoek kan zowel kwalitatief (bijvoorbeeld panelgesprekken of persoonlijke interviews) of kwantitatief (vragenlijsten) van aard zijn. Als het gaat om het in beeld brengen van het leesgedrag kiezen we doorgaans voor kwalitatief onderzoek. In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, zorgt kwalitatief onderzoek inhoudelijk voor de meeste leerpunten om het blad te verbeteren. Wanneer we op zoek zijn naar de eigenschappen van de lezer – zoals leeftijd, woonplaats, gezinssamenstelling en interesses – of wanneer het noodzakelijk is een groot aantal lezers te bereiken, kiezen we voor kwantitatief onderzoek. Beide onderzoeken worden uitgevoerd door ervaren bladenmakers met een wetenschappelijke achtergrond in sociaal en evaluatief onderzoek.

Met het einddoel voor ogen definiëren we subdoelen, communicatieboodschappen om die doelen te behalen én de kanalen om ze te uiten. Onze meest gebruikte strategie bij abonneewerving is om vanuit bekendheid met het blad, door bijvoorbeeld proefnummers, losse verkoop en vervolgens proefabonnementen, mensen te motiveren een doorlopend abonnement af te sluiten. Kortom: we creëren een “trechter/funnel” en werken stap voor stap toe naar uw doel. Zowel online als offline kanalen zetten we hiervoor in. We gaan op zoek naar de meest effectieve manier van werving voor uw specifieke titel.

U kunt ervoor kiezen om zelf met het marketingplan aan de slag te gaan of om deze geheel door ons te laten uitvoeren. We kunnen u helpen uw website te verbeteren, zowel op het vlak van content als conversie. Ook kunnen we de online en offline communicatiemiddelen (zoals advertenties) ontwikkelen en laten produceren. En zoekt u naar een goed telemarketingbureau? Wij kennen er een heel aantal en kunnen u helpen het bureau te vinden dat bij u past.

BEKIJK AL ONZE DIENSTEN ›

Bekijk meer #updates / View All Posts

Restyle kinderkrant van de Paulus

| BladenMakers | No Comments
De kinderkrant van Paulus werd in een nieuw jasje gestoken. Een aansprekend ontwerp voor kinderen, dat helemaal past bij deze tijd. Meer zien? ›

Vernieuwd Bijbelleesrooster voor Dorcas

| BladenMakers | No Comments
In het verleden gaf Dorcas een bijbelleesrooster uit. Zo’n 10 jaar geleden is de laatste uitgave geweest. Het was een uitgave waar later nog vaak naar gevraagd is vanuit de...

Adventskalender Red een Kind

| BladenMakers | No Comments
Ook dit jaar mocht BladenMakers een adventskalender maken voor Red een Kind. Met deze kalender hoopt de stichting gezinnen in de periode voor Kerst te inspireren. Elke dag is er...

Restyle en bladconcept – De Hoop Magazine

| BladenMakers | No Comments
De Hoop, Vrienden van De Hoop en BladenMakers sloegen dit jaar de handen ineen om het relatiemagazine compleet te vernieuwen. In diverse scrumsessies volgden we de design sprint-methode om een...