Onze diensten

Uw boodschap…

BladenMakers kan u helpen met het creëren, verbeteren en optimaal benutten van uw communicatie-uitingen. We zijn gespecialiseerd in tijdschriften en content. Daarnaast ontwikkelen we (visuele) communicatie rondom fondswerving, concept en identiteit.

Uw inhoud op de juiste plaats

Magazines en Content

 

1. Grafisch concept/
(re)styling

We nemen de vormgeving van uw bestaande uiting (bijvoorbeeld magazine) zorgvuldig onder de loep, doen voorstellen om tot verbetering te komen en voeren deze aanpassingen desgewenst door. Natuurlijk kunnen wij ook een geheel nieuw ontwerp maken.

Lees meer ›

2. Inhoudelijk concept/ redactionele formule

We bedenken een nieuwe focus, scherpen doelstellingen aan en komen met voorstellen voor nieuwe rubrieken of thema’s. Kortom: een vernieuwde redactionele formule wordt gerealiseerd. Of we bouwen een nog niet bestaand(e) blad, blog of nieuwsbrief vanaf de eerste lege pagina op.

Lees meer ›

3. Terugkerende vormgeving

We zorgen er per uitgave voor dat de aangeleverde tekst en het beeldmateriaal overzichtelijk en aantrekkelijk worden gepresenteerd.

Lees meer ›

4. Vertaalslag

Om de teksten goed tot hun recht te laten komen, adviseren we om Blok 4 toe te voegen aan de terugkerende opmaak (Blok 3). Op deze manier zijn de met zorg opgestelde inhoudelijke en grafische concepten optimaal te gebruiken.
Vaak komt de kopij, die als platte tekst dik in orde lijkt, eenmaal gepubliceerd in bijvoorbeeld een tijdschrift, toch niet goed uit de verf; iedere uiting stelt haar eigen eisen aan teksten. Met onze specifieke kennis willen we zorgen voor de vertaalslag die ervoor zorgt dat een artikel eenmaal gepubliceerd in het magazine wél uitnodigend is. We vertrouwen hierbij op een correcte aanlevering van de kopij, maar doen voorstellen bij tekstelementen, zoals kop, indeling, streamers, kaders en dergelijke, die het gedrag van de lezer direct beïnvloeden.

5. Eindredactie

Wij zorgen er met dit blok voor dat een tekst foutloos is, de zinnen vloeiend lopen en de boodschap helder is.

6. Contentcreatie

Dit blok bestaat eigenlijk uit twee onderdelen:Het eerste heeft overlap met het inhoudelijke concept: het per pagina (of moment) bepalen wat er precies gepubliceerd mag worden. Welke insteek kiezen we? Welk beeld is relevant? Wie kan de kennis verzorgen?

Bij het tweede deel gaat het om het daadwerkelijk schrijven of andersoortig produceren van de content: uitvoeren wat we eerder zijn overeengekomen. We zorgen dan voor kant-en-klare teksten en/of beelden.

7. Content upcyling

De met zorg opgestelde content verdient het om op meerdere platformen te worden gebruikt. Een tekst die geschreven is voor een tijdschrift kan bijvoorbeeld, al dan niet bewerkt, ook prima zijn werk doen op een website, maar ook in nieuwsbrieven, persberichten of een online magazine.

8. Druk en verzending

Het drukken en verzenden van een blad is een flinke kostenpost. Vaak kan er op worden bespaard. Wij kennen de markt als geen ander. We hopen onze klanten daarvan te laten profiteren. De begeleiding rondom het drukwerk en verzending is een extra service voor onze klanten en bieden we daarom alleen aan wanneer ook de terugkerende opmaak aan ons wordt toevertrouwd.

9. Abonneebeheer

We helpen uitgevers en andere organisaties ook met het abonneebeheer. Zowel telefonisch als via post, mail en website houden we contact met de abonnees en zorgen we dat mutaties worden verwerkt. Wanneer een nummer niet is ontvangen, sturen we bovendien het nummer na. Zo ontzorgen we een organisatie volledig en houden we het abonneebestand up to date..

Lees meer ›

10. Marketingondersteuning

De marketing van publiekstijdschriften is een uniek specialisme waarin wij kunnen ondersteunen. Onze ervaring beperkt zich niet tot het uitbouwen van bestaande titels. Ook met het lanceren van een nieuw tijdschrift hebben we jarenlange ervaring.

Lees meer ›

11. Lezersonderzoeken

Om een beter beeld te krijgen van de lezer kunnen we een lezersonderzoek voor u uitvoeren.
Wie is de lezer en wat leest hij graag? We maken het inzichtelijk.

Lees meer ›

Wij denken mee

Fondswerving, Identiteit en Concept

BladenMakers ondersteunt klanten ook met communicatie rondom fondswerving, concepten en identiteit. Soms om de ideeën achter het blad naadloos over te laten gaan in andere concepten, soms omdat het opdrachten zijn die gewoon heel goed passen bij ons team!

 

van papier naar digitaal

Online magazines & Longreads

Bij BladenMakers hebben we een duidelijke visie hoe een online magazine of longread eruit moet zien. Omdat we in de markt geen platform konden vinden dat we perfect vonden, ontwikkelden we er zelf een: InZine.

Net als een gedrukt tijdschrift heeft het InZine-platform een duidelijk begin en einde. Er is maar één voorgestelde leesrichting. Dit zorgt niet alleen voor overzicht, maar ook voor minder onnodige keuzes en keuzestress bij de volgorde waarop je de artikelen moet lezen. Ook wilden we met InZine een overzichtelijk en behapbaar e-magazineformat maken. Het digitale tijdschrift moet gemakkelijk in één keer uit te lezen zijn. Dit in tegenstelling tot veel reguliere blogs of websites waarbij het totaaloverzicht van beschikbare informatie niet aanwezig is en waarbij het ondoenlijk is om alle inhoud in één keer uit te lezen. Ook bewegend beeld kan optimaal gepresenteerd worden in InZine. Natuurlijk is InZine volledig responsive en geschikt voor alle type beeldschermen.

 

Lees meer over InZine ›