BladenMakers presenteert vandaag het nieuwe label ContentCross. Daarmee wil het bureau het groeiende aanbod aan activiteiten een platform geven. Hans van Lindenberg, manager van ContenCross: “De afgelopen jaren hebben we een transitie doorgemaakt van een printonly-bureau naar een allround contentmarketingorganisatie. Het nieuwe label is daar een antwoord op.”
In aanloop naar de start van ContentCross werd door BladenMakers al eerder FilmMakers, CampagneMakers en PodcastMakers gelanceerd. “We merken dat de mediamix van print, beeld, geluid en online steeds belangrijker wordt. Daarom werkten we aan een nieuw aanbod van video- en radioproducties. Nu we volledig operationeel zijn, is ContentCross het nieuwe label waarmee we deze activiteiten coherent presenteren aan de buitenwereld.”
“BladenMakers begon ooit in Houten als specialist in het vormgeven en ontwerpen van magazines”, vervolgt Van Lindenberg. “We ontstonden als dochterorganisatie uit een middelgrote uitgever in tijdschriften. Nog steeds hebben we liefde voor het vak en ligt onze kracht in het maken van magazines. Al snel dachten we ook mee over de contentstrategie en de plaats van magazines daarin. De activiteiten werden steeds verder uitgebreid en ook advies rondom fondswerving werd een belangrijk aspect van ons werk.”
Bij het maken van alle producties zijn de marketing- en communicatiedoelstellingen leidend. Die worden naast de eigenschappen en informatiebehoefte van de doelgroep gelegd, om te onderzoeken welke content op welke manier en voor welk platform relevant is. “Met onze verzelfstandiging en de verhuizing naar Nijkerk zijn de activiteiten naast print alleen maar belangrijker geworden. Ook de markt vraagt daar steeds meer om. We beschikken nu over eigen opnamestudio’s voor beeld en geluid. Onze eigen mogelijkheden voor het maken van audio- en video-opnames zijn daardoor vergroot. Met ContentCross kunnen we nu laten zien wat we allemaal in huis hebben.”
BladenMakers ontwikkelt en produceert sinds 2014 magazines en andere communicatie-uitingen. Ook bieden we advies en begeleiding. Daarnaast zijn we gespecialiseerd in het leveren van diensten rondom direct mail, website-ontwikkeling, brochures, podcasts, video’s en knowhow op het gebied van fondswerving en relatieonderhoud. Organisaties als Achmea/Pro Life Zorgverzekeringen, MAF, Red een Kind, Driestar educatief, RMU, Woord & Daad, Dorcas en de gemeente Houten mag BladenMakers tot haar klantenkring rekenen. Kijk voor meer informatie op www.contentcross.nl